Novinka, jejíž zavedení je plánováno na 1.7.2021, s možností registrace do systému od 1.4.2021.
Systém OSS slouží pouze k odvodu DPH v ČR u vybraných plnění, jež jsou poskytována přeshraničně koncovým spotřebitelům do jiných států EU a kde dodavateli vzniká povinnost odvést DPH v členském státě spotřebitele. Dodavatel se zaregistruje do systému OSS a DPH odvádí pouze v jednom státu, ačkoliv se jedná o přeshraniční plnění. Systém OSS mohou využít:
- prodejci zboží na dálku (e-shopy) zákazníkům do EU,
- poskytovatelé služeb zákazníkům v EU a
- provozovatele elektronických rozhraní, více zde.
Odvádět DPH přes systém OSS bude možné u následujících plnění:
- přeshraniční prodej zboží na dálku mezi členskými státy EU – dříve zasílání zboží (režim EU),
- poskytnutí služby poskytovatelem v EU osobě nepovinné k dani (koncovému spotřebiteli) v EU (režim EU),
- dodání zboží, které usnadňuje provozovatel elektronického rozhraní (digitální platforma) v rámci jednoho členského státu (režim EU),
- prodej dovezeného zboží do 150 EUR na dálku z třetí země přímo koncovému spotřebiteli v EU (dovozní režim),
- poskytnutí služby poskytovatelem mimo EU osobě nepovinné k dani (koncovému spotřebiteli) v EU (režim mimo EU).
Použití zvláštního režimu jednoho správního místa není povinné, ale výrazně ulehčuje uživatelům odvod DPH u vybraných plnění, u nichž má být DPH odvedeno v jiném členském státě EU. Zpravidla pokud poplatník nevyužije OSS, vzniká mu povinnost registrace a odvodu DPH v každém členském státě spotřeby, kde je dodáno zboží nebo poskytnuta služba. Správcem daně v systému OSS je Finanční úřad pro Jihomoravský kraj, Územní pracoviště pro Brno I.
Veškeré informace o systému One Stop Shop jsou k dispozici na stránkách Finanční správy.
Bližší informace o prodeji zboží na dálku po 1.7.2021 si můžete přečíst i v našem dalším článku.
Máte zájem o podporu v oblasti personalistiky, zpracování mezd, daňového poradenství nebo vedení účetnictví? Kontaktujte nás nebo vyplňte kalkulační formulář.
aktualizace 5.5.2021