14. 3. 2017
Pro spolupráci s daňovým poradcem existuje mnohem více důvodů, než ušetření času a starostí nad vyplňováním formulářů.
Daňový poradci, sdružení pod střechou Komory daňových poradců České republiky, jsou spásou každého plátce daní. Obzvlášť pro ty, jejichž daně jsou složitější například v důsledku více příjmů z různých zdrojů. V momentě, kdy zodpovědnost za daně přebere kvalifikovaný, důvěryhodný poradce, může si plátce oddechnout. „Za svou práci daňový poradce plně odpovídá. Pokud svoji práci neodvede řádně, je na případnou škodu způsobenou klientovi povinně pojištěn,“ vysvětluje tajemník Komory daňových poradců Radek Neužil. V praxi to znamená, že v případě chyby a následných sankcí či pokut, které na jejím základě vzniknou, nebude trpět klientova peněženka. Uhradí se z pojištění daňového poradce, které nemusí, ale může pokrýt až 100 % takových nechtěných nákladů.
Více výhod pro klienta
Existují ale také další důvody, proč se stát klientem daňového poradce. Hned tím nejvýraznějším je odsunutí termínu podání i termínu splatnosti daně o celé tři měsíce. Poradce je navíc zběhlý v komunikaci s úřady. Všechny procesy už mnohokrát opakoval a proto mu zaberou jen zlomek času, který by musel takovým záležitostem věnovat někdo jiný. Legislativa se v tomto prostředí často mění prakticky ze dne na den a jedná se někdy o detaily, které by laikovi mohly uniknout. Pokud dojde ke konfliktu se správcem daně, může se poradce proti rozhodnutí finančního úřadu odvolat. Může dokonce podat žalobu k soudu a za klienta vymáhat náhradu případné škody. Nově navíc poradci s klienty mohou řešit i kontrolní hlášení, postupy při prokazování původu majetku a implementaci elektronické evidence tržeb.