Daňoví poplatníci mohou využít nový moderní způsob zasílání údajů o dani z nemovitosti na e-mail.
Od nového zdaňovacího období 2017 se úřady konečně posouvají dále do digitálního věku. Místo složenky s údaji pro placení daně z nemovitosti by vám tak mohl přijít e-mail. Tato služba je určena výhradně pro poplatníky daně, kteří neplatí prostřednictvím SIPO, a pro právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku. Není to ale jen tak, o tento způsob zaslání si musíte požádat speciálním formulářem. Pro přihlášení k této službě je nutné využít tiskopis Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem 25 5559 MFin 5559 – vzor č. 1 a to nejpozději do 15. března zdaňovacího období. Jinak vám první e-mail přijde až v dalším roce. Takto přihlášený poplatník obdrží kompletní informace s údaji pro placení daně ve formátu PDF. To znamená informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, který umožňuje platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací. Vypadá to, že složenkám tedy aspoň zde konečně odzvonilo.